Client: EYE filmmuseum Date: Category: ,

Youtube webserie

Schermafbeelding 2015-02-26 om 17.00.00Schermafbeelding 2014-03-04 om 20.35.04Schermafbeelding 2014-03-03 om 21.02.44Schermafbeelding 2014-03-04 om 20.22.21

Hoe kun je pubers filmtheorie bijbrengen?

 

Max & Billy’s Drill Machine Girl is een crossmediale campagne die zich over verschillende platformen afspeelt: een dramaserie die de kijker naar binnen trekt en enthousiasmeert voor film; een interactief online platform dat het entertainment een educatieve laag geeft; en een filmfestival dat de kijker letterlijk onderdeel maakt van de campagne. De serie gaat over twee beginnende filmmakers die de allercoolste horrorfilm ooit gaan maken .

Werkwijze
Geïnspireerd door de bekende jaren 90-serie Fort Alpha en interactieve documentaires heb ik het concept voor een YouTube-webserie ontworpen. De webserie vormt samen met www.moviezone.nl de basis van de nieuwe online leeromgeving voor jongeren van 12-18  jaar waar ik projectcoördinator van was. Ik ben aan de slag gegaan met het ontwikkelen van een interactief concept voor een webserie waarin je je makkelijk kunt verplaatsen in de hoofdrolspelers.

Eindresultaat
Tijdens het bekijken van deze webserie kunnen gebruikers echt gebruiksvriendelijk in contact komen met filmtheoretische inhoud. Links en bronnen worden op speelse wijze getoond naast het beeld, zodat deze extra informatielaag je helpt bij het begrijpen van datgene waar de hoofdrolspelers naar verwijzen.

Team
Projectleiding EYE: Manon Sandee
Conceptontwikkeling en interaction design support: Anne Vroegop
Ontwikkeling website: Just
Ontwikkeling scenario/serie: Newbetv